andesign

Alla inlägg under april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 7 april 2013 12:24

Alex vill att jag ska styrketräna mer... Det tog mig 40 min att mocka åt min huligan idag.

Nu är jag hästskötare på islandshästtävling, håll tummarna för Ann idag!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 7 april 2013 07:51

Islandshästföreningen GANDUR anordnar åter

ISLANDSHÄSTENSDAG 2013

söndagen den 7 april

Platsen är Helsingborgs ridhus och vi lovar er

show och tävling.

PROGRAMSTART KLOCKAN 12.00   Publikinsläpp 10.00 (Entrén öppen från kl.10)

11.30 Barnklass LUNCH 12.00 Invigning 12.35 Showpass 13.05 Lätt Klass Barn/Ungdom 13.40 Lätt Klass Vuxen 14.20 Mellan Klass Ungdom 14.50 Landskamp del 1 15.25 Mellan Klass Vuxen 15.55 Elit Klass Ungdom Saluhästar 16.35 Landskamp del 2 Lotteridragning 17.30 Elit Klass Vuxen

OBS! Tiderna efter invigningen är bara ca-tider!!

 

Silfri och Ann kommer att delta idag i Glamourstil!

Av Nikki & Annette Hansson - 6 april 2013 17:42

Alex var duktig idag, något spänd men pigg och glad! Det känns så skönt att han är så framåt inne på tävlingsbanan då han förra året hade en tendens till att "dö" inne på banan och helt plöstligt bli skänkeldöv.. Men detta året har han varit helt annorlunda! Jag är alltså väldigt nöjd! 


Spändheten ledde till att jag missade koff. som var enkla byten då han inte gjorde sina bästa enkla byten.. Men fick fin kritik och rätt många sjuor så det vägde upp mina galoppmissar. Vi landade på 62,5% och är därför nu kvalade till MSVB eftersom detta var MSVC! 


Det var många superfina hästar så jag gick in med inställningen att jag inte skulle kunna jämföra mig med dessa men trots detta kom jag långt från sist! Duktiga ponny.


Här kommer lite bilder från idag:

 
             
 
/Nikki
Av Nikki & Annette Hansson - 6 april 2013 09:14

En blöt liten Alex som blir så vit och fin! Nu blir det packa saker och fixa allt annat. Vi lastar vid halv 1:)

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 5 april 2013 20:33

Vi invigde ju som sagt paddocken idag och det var så skönt att rida ute faktiskt och jag rider nästan alltid i ridhuset på sommaren eftersom jag blir så ofokuserad i paddocken när det kommer förbi massa folk och hästar hela tiden. Men jag gillade det idag! Jag red bommar med Alex och Michelle dressyrade samt tog ett litet skutt.


 

Kolla in de bakbenen!!!! 

     


Nu ska jag putsa och gå genom programmet.. Ska försöka göra detta samtidigt som jag kollar på tv;)


/Nikki



Av Nikki & Annette Hansson - 5 april 2013 19:05

Invigningen av paddocken satte sina spår...

Av Nikki & Annette Hansson - 5 april 2013 15:25

Kom precis hem från gymmet och innan dess var jag nere på resia efter skolan och bokade vår studentresa!! Wohoo! Ska bara ner om en timme och betala   Det blir Barcelona med två kompisar och det kommer bli såå kul! 


Sedan blir det stallet; bomträning och duschning av Alex. Han har inte duschat (förutom svansen) sedan i höstas haha så det behövs verkligen.. Har inte brytt mig om att duscha honom eftersom vi bara tävlat lokalt (och en regional, men det var på tok för kallt för att duschas) och jag bara måste duscha honom nu eftersom det är regional tävling imorgon + att han är helt grå.. Ni ska få en före och efter bild! Som tur är, är det inte så kallt idag så det ska nog gå bra fastän han blir lite blöt. Kommer dock endast duscha hals, man, ansikte, ben och svans skiter övriga kroppen då han ändå är hyffsat vit tack vare täcket! En vit häst måste ju vara riktigt vit..

 


 

Alex vit och fin innan tävling på sommaren! Det är så skönt när det är sommar, då torkar han jättesnabbt.Tycker om denna bilden och jag måste ta en ny uppställningsbild och jämföra hur hans kropp ser ut nu! Det har hänt mycket.


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 4 april 2013 19:34

Hej! Red ut på Alex imorse men det blev mest skritt eftersom det var så hårt underlag. Kom precis hem från stallet efter lite mys och mockning;)


Kom förresten på att jag häromdan filmade när jag retades lite med Alex och drog ner grimman på näsan hihi. OBS! Det verkar vara lite strul med att få igång filmen, tryck på play och låt den ladda en stund!


 


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards