andesign

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 8 april 2013 21:01

Blev tyvärr ingen träning för Maria idag :( Så jag fick trimma lite själv i paddocken på till en början väldigt ofokuserad Alex. Men efter ett tag började han fokusera på mig och jag fick honom riktigt lösgjord i galoppen. Det är så hårfint på Alex, minsta lilla jag slappnar av och tänker på annat flyter han ut och tappar bakdelen. Jag måste vara superfokuserad hela tiden och hålla honom inramad.


Därför jobbade jag mycket i både galopp & trav på volt och växlade mellan öppnor och slutor samt fokus på att ytterbogen skulle vara på plats. I slutet av passet lät jag Alex gå ner i en lägre form i galoppen och man kunde riktigt känna hur han jobbade med ryggen, underbart! Måste bara få samma känsla i traven, därför blir det mycket travjobb i början och jag ska tvinga mig själv att rida ordentligt i traven tills han känns lika fin som han gjorde idag i galoppen. Jag måste! Det är bara så svårt och jag har inte tränat för tränare på två veckor, det märks verkligen! Jag behöver någon som kan bekräfta att de jag känner, är bra! 


 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 8 april 2013 12:15

Det har varit en bra helg, lyckad dressyrtävling i lördags där jag och Alex lyckades kvala Medelsvår B! Roligt! Sedan hade vi ju en rolig tur på islandshästensdag igår, Söndag, där min kompis vann Glamour priset (bäst klädd efter det temat). 


På lördag ska Michelle & Banana tävla igen och denna gången ska de rida två klasser eftersom hon har mer rutin och bättre kondis nu. Så det blir en LC:2 och en LB:1 så vi får hålla tummarna. Annars i veckan har jag rätt mycket plugg framför mig, ett filosofi prov som kommer avgöra om jag får VG eller MVG på kursen.. Sedan har jag två prov nästa vecka som jag måste börja förbereda. Måste även börja på min akademiska uppsats och webbdesigns inlämning som är rätt tunga och som ska in innan studenten, måste börja i tid! Känns som att allting kommer så plötsligt, fram tills påsklovet har jag knappt haft något i skolan men nu släpps det en bomb med allt som måste vara klart innan jag SLUTAR SKOLAN!! Ska bli så skönt och jag längtar så mycket efter Barcelona!! 


Det får alltså bli lite mindre gym och lite mindre ridning för min del de kommande veckorna.. Men hoppas kunna planera in allt på ett bra sätt. Skolan måste komma först sen Alex SEN gym!! Har inte gymmat lika mycket på senaste tiden och känner av det. Jaja, nu ska jag sluta klaga! Min födelsedag om lite mindre än två veckor ju!   


Schemat för denna veckan ser ut såhär:


Måndag: Dressyrträning för Maria

Tisdag: Vila eftersom jag har prov på onsdag

Onsdag: Jogga i ridhuset/paddocken

Torsdag: Rida ut

Fredag: Dressyra i ridhuset/paddocken

Lördag: Beroende på hur han var på fredagen; rida ut eller dressyra

Söndag: Rida ut & lite dressyr


 

Bild från tävlingen i lördes


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 8 april 2013 09:22

Igår kväll fick jag äran att rida på Alex :). Jag och Michelle red ut tillsammans men jag kände mig verkligen som en nybörjare! Var har balansen tagit vägen? Och var finns de muskler som ska ge skänkelhjälper? Jag har nästan inte ridit alls de senaste två åren och innan dess red jag mest på Cent som var otroligt sittvänlig. Men jag vill börja rida igen då det är så kul    // Annette

 


Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards