andesign

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 14 april 2013 19:04

Här har ni en liten snutt film från dagens träning nere på Dagstorps anläggning för min tränare Maria. Det var så fint väder så vi kunde rida på deras utebanor och jag valde att rida på den som har dressyrstaket eftersom det är nyttigt för mig att rida dessa måtten då vårt ridhus hemma är så stort och brett. 


Det kändes bra på träningen, skolorna flöt på riktigt fint däremot måste jag jobba galoppen mycket mer och stärka den. Men när jag såg filmen tappade jag nästan hakan!! Så fin Alex har blivit i traven, han är så stark och vilken takt samt schwung han har fått! Helt otroligt! Det är så nyttigt att se film för man har en känsla när man rider men man vet inte riktigt hur det ser ut.


Kommentera gärna för tips och kritik. :)



/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 14 april 2013 10:36

Första gången i hagen utan täcke! Härligt :)

Av Nikki & Annette Hansson - 14 april 2013 10:18

Nu är Alex lastad och klar för att dressyra nere på klubben, Dagstorp för Maria. Alex trodde han skulle tävla så han blev helt nervös, lillen!

/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards