andesign

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 10 april 2013 20:11

Passade på att rida ut i skogen med alleballe idag eftersom det skulle regna imorgon och det märkes att det är lite vår i luften idag eftersom det var massa folk i skogen och Alex tyckte det var sååå konstigt haha. Så han var superpigg och busig vilket är skitskoj! 


På vår gård är vi lite bortskämda, vi har nära till allt - centrum, havet, fina, skogsrundor med ridstigar, åkrar osv. Vi har verkligen allt fastän gården inte är ute på landet utan endast 5 minuter från stan. Super! Man blir lite bortskämd, där jag hade Cent innan vi flyttade till stallet vi står i nu, (vi stod 15 min utanför Helsingborg, Mörarp) så fanns det inga bra ridvägar alls. Antingen fick man rida på hårda och tråkiga stigar, på asfaltvägar där bilar körde väldigt fort och kom från ingenstans eller så kunde man ibland rida på någon åker. Inte så kul.


Här får ni i bilder och text följa med mig på min runda idag:


   

En stig från stallet, man ser Maria Staden på bilden som är en stadsdel i Helsingborg.

 

Maria Staden är på höger sida på bilden ovan, till vänster har vi stallet och rakt fram har vi Pålsjö Skog. Här är en ridstig paralellt med en gångstig.

  

  

En stig i riktning mot Laröd & Sofiero mellan två åkrar på bilderna ovan.

 

Såhär nära rider man bostadsområden i Laröd

 

Ridstig i Pålsjö Skog


/Nikki



Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards