andesign

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 1 april 2013 17:22

Här kommer lite bilder från Pay & ride igår på Alex


     

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 1 april 2013 12:24

Hej, jag undrar vad du har för sadel? :)

Hej! Just nu rider jag dressyr i en svart Bates Innova med standard stöd sedan rider jag ut i en brun hoppsadel Prestige Versailles.


Bates Innova



Prestige Versailles

   

Hej, tänkte fråga om du skulle kunna tipsa om några dressyr kavajer! Spelar ingen roll vilken färg osv, tar gärna emot tips om var man kan hitta en sådan, tack på förhand.

Absolut! Själv rider jag i en Pikeur Epsom som är väldigt klassisk men lite längre vilket man ofta vill ha i dressyren! Sedan finns det en annan liknande som heter Pikeur Diana som också är lite längre men som markerar midjan lite mer. En annan kavaj som står på min önskelista är Cavallos korta frackkavaj som är galet snygg på!! Sök på internet så finns det massvis med nätbutiker som säljer dessa kavajer, även vanliga ridbutiker säljer dessa märken eftersom de är vanliga. Jag köpte min på Marietorps ridsportbutik.


   

Till vänster: Epsom och till höger: Diana

 


Cavallos frackkavaj


Hade varit kul om du kunde skriva ett inlägg om foder, vad du ger till din ponny som tävlar mycket och vad du tycker en ponny som rids ungefär tre ggr i veckan ska äta.
Rolig blogg att följa! :)

Tack så mycket! Absolut det kan jag skriva om i ett inlägg senare!


Varför säljer ni inte Alex nu när dy har fyllt 18? Han skulle ju kunna komma hur långt som helst med en ryttare i "rätt ålder".

Den största orsaken till det är för att jag tyckte det var så jobbigt att sälja min allra första ponny Cent och vill inte gå genom det igen på ett tag.. Sedan är det för att jag tar studenten i juni och jag inte vet riktigt vad jag ska göra; om jag ska resa iväg är det inte "lönt" att köpa en storhäst än. Sedan är det också för att en storhäst i den kalibern jag vill ha kostar oerhört mycket pengar.. Och sedan; Alex kan gå långt även som storhäst! Men jag förstår vad du menar.


Var köpte ni Banana och vad kostade hon ungefär?

Vi köpte henne på ett stuteri i Danmark, www.staldbitsch.dk. Priset är inget vi vill diskutera.


Hur gammal är du och hur gammal är Michelle? Vem är Annette?

Jag fyller 19 den 21 april och Michelle är 15 år. Annette är min mamma som också bloggar här ibland.


Berätta din hästbakgrund.

Började rida som 4-åring (på denna tiden bodde vi i England) på en liten A-ponny som hette Blue 1 gång i veckan, sen började jag rida på ridskola. När vi flyttade hem till Sverige gick jag på ridskola i ett par år innan jag fick en foderhäst som vi sedan köpte, Cent. Efter 4 år ville jag börja tävla hoppning och Cent var inte en tävlingsponny i den kalibern så jag köpte Alex som jag sedan skolade om till dressyr eftersom jag började intressera mig för det. 


Var bor ni?

Vi bor i Helsingborg, nordvästra Skåne.


Hur gammla är era hästar? Hur många har ni?

Vi har endast två hästar, Alex är 17 år gammal och Banana 5,5 år.


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards