andesign

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 3 april 2013 20:49

Idag var det sista "ordentliga" dressyrpasset innan tävlingen, jag slängde på en graman och red genom alla skolor och vägar som jag kände att jag behövde träna på. Imorgon rider vi ut en sväng och busar lite, fredag blir det bomträning och sen är det tävling på lördag! Är supertaggad! :D


En annan rolig sak som händer imorgon är att jag och en tjej i stallet ska prova hennes utstyrsel inför hennes tävling på söndag; hon tävlar islandshäst och på söndag är det islandshästensdag med temat glamour. Hon har glitterkavaj och allt haha! Älskar att hon gått in för det så mycket. Denna islandshästen är förresten Alex favvokompis (efter att Cent såldes)  och han blir helt galen när vi rider ut tillsammans trots att Silfri som han heter är mycket mycket mindre. Dom är så söta ihop! 


 

Silfri islandshästen & Alex, såå söööööta!!


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 3 april 2013 13:02

Hejsan! 

Gårdagen var fylld med plugg för min del då jag hade en geografi redovisning idag om Hållbar Utveckling som resulterade i ett solklart MVG vilket känns riktigt gött. Därför tömkördes både Banana & Alex igår av en tjej som heter Tina och mamma filmade litegrann men nu är det så att kameran är på pappas jobb så filmerna får ni vänta lite med att se. ;) Det gick iallafall väldigt bra! 


Startlistorna för helgens tävling är ute och till min glada förvåning är det en "bra" domare som dömmer dvs. att den domaren har gett oss bra tidigare (dock på ponnytävlingar). Det var också en del jag känner som jag ska tävla mot, b.la min allra första tränare Saras syster, en som stått på samma stall som jag förut och en del "tävlingskompisar". Lite roligt eftersom jag inte känner så många annars på storhästtävlingar eftersom vi alltid tävlat ponny innan. 


Angående vårt val av namn på bloggen "ANdesign" kan jag inte avslöja för mycket om.. Men det kommer inom kort! I veckan ska jag & mamma jobba lite med detta projektet + att en del saker kommer hemskickat till oss i veckan. Spännande!


 

Michelle & Ollies Cashmir, en B-ponny som Michelle tävlade åt vår kompis. Här tävlade dom Ponny Derbyt i somras och vann B-finalen LA:1 på 74%.


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards