andesign

Alla inlägg under april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 22 april 2013 18:12

Hittade en fin bild på mig och Alex i vintras! :) har nästan precis kommit hem från skolan så ska bege mig mot stallet nu för en mysig tur i skogen med Alex. Vi hörs!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 22 april 2013 09:02

Såhär ser kommande tävlingar ut för mig & Alex samt Michelle & Banana:


Alex:

4 maj, regional MSVC:1 på hemmaklubben, Dagstorp

9 maj, LAG DM, Malmö

8-9 juni, final LAG DM, Gärds


Banana:

1 maj, regional LB på hemmaklubben, Dagstorp

10 maj, lokal LB, Malmö

9 juni, lokal LB, Skromberga


Blir vars två tävlingar i maj, ett litet välbehövligt uppehåll och sen varsin tävling i juni. Dock ska ju banana gå finalen i LB Knock Out men den vet vi inte ännu var och när den kommer gå.


 

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 21 april 2013 21:22

 

Har haft en fin dag med födelsedagsfirande, fick inget hästrelaterat så det är kanske inte är så intressant att skriva vad jag fick.. Har fått lite pengar iallafall som kommer brännas nästa helg under GBG HS ;) Alex fick vila idag eftersom han kändes liiite matt igår på träningen. Han kan vara så upp och ner, men tyckte han var förtjänt av lite vila. 


/Nikki


Av Nikki & Annette Hansson - 21 april 2013 09:35

Grattis till Nikki som fyller 19 år idag! 


 

Av Nikki & Annette Hansson - 20 april 2013 20:41

               

/Nikki


Av Nikki & Annette Hansson - 20 april 2013 10:24

Vi fick ett mail angående en förfrågan om vårt deltagande i något STORT och SPÄNNANDE i Danmark i sommar... Vi har inte tackat ja ännu men det hade varit otroligt roligt!


Ledtråd: Blondie Bitsch (Bananas mamma) och hennes avkommor. Någon som kan gissa vad det skulle kunna vara?  

 

 

Blondie Bitsch, Bananas mamma 

 

 

Bitsch de Luxe född 2006, Bananas syster

 

 

Banana Bitsch, född 2007 som vi äger

 

 

Burberry Bitsch, född 2009 Bananas halvsyskon

 

Be Bop Bitsch, född 2011 också u. Blondie Bitsch

 

  

Barbecue Bitsch, född 2012 också u. Blondie Bitsch

 

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 19 april 2013 15:46

Som ni märkt har jag inte bloggat lika mycket eftersom jag har haft jättemycket i skolan och kommer även ha det framöver. Dock har jag inga prov nästa vecka och kan därför planera mina miljontals inlämningar hur jag vill istället = mer tid att blogga! 


Igår blev det inte så mycket longering eftersom Alex blev lite sur på mig och råkade sparka mig mitt på knäet.. Det var mitt fel, han är jobbig att longera och därför gick jag bakom honom för han tvärstannade. Jag petade lite med fingret på rumpan och han blev sur. Han måste ha missförstått mig. Idag ska vi istället rida dressyr och jag ska sitta på ryggen vilket han trivs mycket bättre med! 


Imorgon ska både jag & Michelle (min lillasyster) ner till Dagstorp igen och träna för vår tränare Maria Carlsson. Bra att jag varit och tränat där litegrann nu på deras dressyrbana utomhus eftersom jag ska tävla där i maj. :)


Ska ta lite bilder idag! 


 

Michelle & Banana 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 19 april 2013 11:13

Hugo vaktar ensilagebalen :)

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards