andesign

Alla inlägg under april 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 27 april 2013 11:14

Update från mässan: Har redan handlat så mycket fint.. Nu chillar jag och plånboken (Pappa) i en soffa medans Michelle provar stövlar. Snart blir det final i Küren! Uppdaterar mer sen!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 26 april 2013 16:09

Nu ska jag snart sticka till stallet och rida ett dressyrpass på Alex, tänkte rida på utebanan eftersom det är tävling utomhus nästa vecka så bra att öva på det eftersom han kan bli lite ofokuserad. Har precis suttit och packat ner ibjudanskort till min student.. Har halva högen kvar. Sen blir det tagga Gbg HS imorgon! 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 25 april 2013 14:45

Vi har ju letat mycket efter sadel till Banana men inte lyckats hitta någon som Michelle trivs med eftersom det är så svårt att kunna anpassa till både ryttare och häst. Banana är så kort över ryggen så hon behöver helst en liten och nätt 16" sadel och som tur är Michelle rätt liten. Dock har Michelle inte hittat någon hon tycker om. Vi har en sadel hemma på prov just nu men den kasar aldelles för mycket.. Det är så svårt att köpa en sadel till en ungponny som man vet kommer muskla sig och ändra sig väldigt mycket inom närmsta tid. Inte så att man går och köper en Equipe eller en Childeric direkt..


Såklart så passar inte Alex sadel nu längre heller, märkte det för två veckor sedan när han fick lite skav på ryggen av sadeln. Kände efter och den trycker lite på ryggen, i höstas kollade jag den senast men då var han tydligen inte lika musklad som nu.. Det är ju inte så att han har gått upp i vikt heller, däremot kanske han var lite tjockare i höstas efter sommaren. Jag vet inte. Men jag tänker rida barbacka så mycket jag kan iallafall tills vi provar ut en ny. Jag är väldigt sugen på en Equipe sadel, för jag har redan en superbra Bates och tänker INTE byta ner mig utan hellre fixa antingen Bates sadeln, stoppa om den lite, byta bom eller köpa en Equipe. Har kollat lite på hästnet och där finns ju faktiskt en del begagnade Equipe sadlar som är till "normala" priser, runt vad jag fick ge för min Bates.


   

Provsatt både Bocelli och Rose Special i somras på Falsterbo HS och dom är ju helt underbara..Någon som har tips på bra dressyrsadel?


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 25 april 2013 09:05

Nu är jag och Alex nöjda efter ett skönt dressyrpass. Alex gick och tryckte lite i början men det löste vi ganska snabbt med lite tempoväxllingar och lite växlingar mellan öppna/sluta på volt.

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 24 april 2013 20:02

Det märks tydligt att sommaren är på väg och det är så skönt att inte frysa ihjäl i stallet längre! Idag red jag och min lillasyster ut i skogen och hästarna var väldigt laddade så vi lät dem få sträcka ut sig ordentligt och busa lite! Imorgon blir det lite dressyrtrimm på ridbanan eller i ridhuset med Alex. Blir ett till pass med mycket rund och låg form med fokus på lösgjordhet. Denna veckan rider jag Alex mest i en låg form för att han behöver det och nästa vecka plockar vi upp formen lite mer för tävling eftersom jag ska tävla på helgen.


 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 24 april 2013 15:12

På uteritt i skogen

Av Nikki & Annette Hansson - 23 april 2013 12:00

Blickar tillbaks till 12 juni 2011, div. 1 final i Åstorp och vi lyckades bli trea! Vi var superglada över vårt brons men vi tappade nog våra hakor när vi fick höra att vi hade kvalat upp oss i elitserien eftersom både lagen som tog guld och silver var redan kvalade. Går inte att beskriva känslan! Efter det red jag både elitserien 2011 och 2012. Speciellt var det eftersom vi 2010 red div. 2, sen div. 1 på våren och elitserien hösten/vintern 2011. Snacka om att utvecklas!


         

På den tiden red jag för Helsingborgs Fältrittklubb och vi hade allians med två ryttare från Klippans Ridklubb. 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 23 april 2013 07:01

Sitter och äter frukost nu efter att ha morgonfodrat 50 hästar :). Vi har ett rullande schema på fordringarna i stallet. Vi har två hästar då morgonfodrar vi två gånger på 50 dagar. Man sätter upp sig på valfri dag för perioden. Kvällsfodringarna delas upp på de olika stallen. / Annette

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards