andesign

Alla inlägg under mars 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 12 mars 2013 09:19

För er som inte har sett denna filmen; jag har klippt ihop lite filmer från 2008 när jag köpte Alex till sommaren 2012. Egentligen borde jag uppdatera filmen dels för att det är 2013 nu men också för att jag tycker att vi har gjort en enorm förändring nu de senaste månaderna. Här kommer den iallafall;



/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 11 mars 2013 21:53

Hejsan, idag tränade jag dressyr för Maria och det gick super! Till en början var Alex sådär, han var supertittig och väldigt ofokuserad. Vi aktiverade honom genom bra övningar som fick honom att fokusera och jobba genom ryggen ordentligt. Tillslut blev han så fin att han nästan började gå i passage, han var så nära och det var så häftigt! Min duktiga lilla ponny <3/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 11 mars 2013 13:39

Hej! 


Satt och kollade iPhoto på datorn och hittade lite roliga filmer från december när vi släppte ihop Alex och Banana, det var mindre dramatiskt.. Tyvärr..(?) Hade varit roligt om de busade lite mer   

 

 
 
 
/Nikki
 
Av Nikki & Annette Hansson - 10 mars 2013 20:30

Här är lite film på Banana & Michelle från träningen med Talang Skåne den 9 mars.


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 10 mars 2013 19:36

Duktiga Banana blev 2a på 68,9% trots en del missar lyckades hon sätta en perfekt mellantrav och belönades med en 9a!! Wow.

Vi pratade med domaren efter och hon sa "en sådan ponny är det inte ofta man får se" och "ta vara på den", glädjer med sådana berömmelser och dessutom är första av två kval klara!


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 10 mars 2013 15:19

Hej! Nu är vi på väg till tävling med Banana, Michelle och banana ska starta en lokal LB:1 i Viarp.

Här kan ni se resultatet live; http://online.equipe.com/sv/class_sections/68544/live

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 10 mars 2013 11:33

Hej! Har precis kommit hem från stallet, red Alex i ridhuset och han var superfin. Till en början var han inte alls mellan hand och skänkel, bogen var inte alls på plats och det fanns ingen riktig rytm. Efter uppvärmningen jobbade jag mycket med att få honom mellan handen och skänkeln, red innanför spåret för att rama in honom och jädrar vilket schwung han fick! Han var superduktig. 


Talang Skåne träningen med Banana gick jättebra, hon är så duktig när man åker iväg! Hon kollar inte på någonting, spänner sig inte och går precis som hemma. Michelle fick träna för Ditte Egholm som är C-tränare och domare, hon fick jobba mycket skänkelvikningar, vända rätt upp och lite samling. Fotade lite bilder som kommer här;


   

     

Film kommer snart! 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 9 mars 2013 18:31

Hej! Har precis kommit hem från Talang Skåne träning med Banana, jag ska iväg och fira en kompis ikväll så får se om jag hinner lägga upp filmer och bilder från idag. Här kommer iallafall bilderna på Alex förändring 2008-2012

 


 

Alex 2008 när jag provred honom


 

2008


 

Sommaren 2012


Kom på att jag inte har några bra bilder på Alex 2013, får ut och fota en dag! 


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards