andesign

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 16 mars 2013 19:30

Har under ett par månader tränat på gym och jag märker sådan enorm skillnad i min ridning och på min rygg (har haft lite problem med ryggen då jag är något överrörlig i nacken och lite sne i ryggen). De senaste veckorna har jag varit extra flitig på gymmet och denna veckan har jag varit där varje dag förutom igår då jag inte hann.

Idag gick jag på dubbelpass; började med ett 45 min spinningpass och 10 min efter det körde jag Body Pump i en timme. 3 timmar senare red jag Alex, snacka om att jag är trött nu! 


Även om man får bra kondition och muskler av ridning + allt som har med stallet att göra, dvs. mockning, bära hö, bära vatten och allt annat, så kompletterar gymmet superbra! Jag kör mycket styrkepass men också kondition för att min ridning ska bli ännu bättre och det hjälper verkligen. Jag orkar mycket mer och jag har även blivit mjukare & mer följsam i kroppen vilket underlättar då jag kan följa med i rörelserna på ett helt annat sätt.


Så ett tips är att Ni ryttare börjar besöka gymmet, som sagt; VARIATION!   


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 16 mars 2013 17:44

Precis ridit Alex, tänkte rida ut men det blåste och var jätte kallt så jag red i ridhuset idag! Jobbade mest med galoppen eftersom den känts lite sämre nu på senaste tiden. Jobbade mycket öppnor på långsidorna, red mycket innanför spåret på volt och var noggrann med att han skulle gå precis där jag ville. I vänster galopp fick jag genom honom fint men i höger var det mycket svårare. Tänkte slänga på en graman imorgon och se vad som händer!

/Nikki

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards