andesign

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 9 mars 2013 18:31

Hej! Har precis kommit hem från Talang Skåne träning med Banana, jag ska iväg och fira en kompis ikväll så får se om jag hinner lägga upp filmer och bilder från idag. Här kommer iallafall bilderna på Alex förändring 2008-2012

 


 

Alex 2008 när jag provred honom


 

2008


 

Sommaren 2012


Kom på att jag inte har några bra bilder på Alex 2013, får ut och fota en dag! 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 9 mars 2013 10:21

Nu är det Alex tur att bli presenterad.


Född: 1996, Vallack, Färg: Röd skimmelskäck, 148 cm

e. Okänd

u. Okänd

Uppfödare: Okänd


Bakgrund: Som ni vet så red jag min första häst, Je'taime Cent, mest ute i skogen, tränade en del dressyr och hoppning men mycket mer än så var det inte. Så småningom började tävlingssuget komma och mina föräldrar sa att jag fick lov att köpa en häst. Den 4 april 2008 blev jag den lyckligaste tjejen på jorden då Alex åkte hem till oss på Pålsjö Gård.


Tidigare meriter: Alex hade inte blivit riden speciellt mycket, mest på somrarna och då blev det någon mindre hopptävling. Tidigare ägare sa att han hade hoppat upp till LB stadigt men med efterforskningar har han gått någon enstaka och då hade det inte gått så särskilt bra heller. Så man kan säga att han med tidigare ägare gick stadigt i en LC (90cm). Med mig har han hoppat upp till LB (fast det gick inte så bra) och i dressyr har han gått nationell FEI samt ridit både div. 1 och elitserien två år i rad.


Mål: Eftersom jag är 18 får jag inte tävla ponny detta året, därför kommer jag och Alex starta lite storhästtävlingar och se hur det går. Vi tar ett steg i taget, se hur långt vi kan komma och bara ha kul. Änsålänge har han detta året har han gått på 63% i en MSVC:1 och 67% i en LA:1. Vi har en del planerade tävlingar detta året och det ska bli jätteskoj, jag har inga tankar på att sälja Alex! 


Av någon anledning gick det inte att ladda upp bilder till inlägget så jag provat igen om ett par timmar. Har bilder från 2008 som jag tror ni vill se.. Man kan inte tro att det är samma häst! 

 

Nu ska vi snart iväg med Banana på Talang Skåne träning, bilder, film och text kommer om det senare idag.

 

/Nikki

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards