andesign

Alla inlägg under mars 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 28 mars 2013 11:48

Banana är ju e. FS Champion De Luxe och ue. FS Don't Worry och jag måste visa er hur de ser ut och rör sig för er som inte redan sett dom! Det är helt galet så fina.. Tycker faktiskt att Banana har väldigt lika gångarter men hon behöver få mycket mer styrka och rutin för att få deras takt, men det ska hon klara av! 


Här under är hennes pappa, FS Champion De Luxe som vann Bundeschampionatet både 2001 och 2002 och Banana är så himla lik både gångartsmässigt och utseendemässigt!!


 



Film



Hennes morfar, FS Don't Worry som också vunnit Bundeschampionatet två gånger (under)


 


Film




Här kommer en film på båda hingstarna



Av Nikki & Annette Hansson - 28 mars 2013 08:00

Jag skulle vilja ha lite tips på bra bloggar som är hästrelaterade eftersom jag helt ärligt inte tycker det finns speciellt många som är bra just nu. Visst är det sådär kul att kika på deras outfiter osv. men jag vill ju läsa lite mer om "bakom kulisserna" på hästbloggarna! Hur lägger de upp sin träning för att matcha tävling? Vem tränar de för? Vad är deras svaga sidor och hur gör de för att bli bättre? Och så vidare..


Tyvärr tycker jag att alla hästbloggar är för lika, samma bilder hela tiden, samma sorts inlägg hela tiden, opersonliga och ointressanta. Jag försöker få min och mammas blogg lite mer personlig och "avslöja" saker ni inte redan visste om oss eller våra hästar och ni får självklart komma med kritik och ämne som vi kan blogga om i framtiden.


Hästbloggar jag läser dagligen;

www.fridahallgren.se

www.dressyrmupparna.se


Hästbloggar jag läser ibland;

www.linnolsson.se

www.ponnysanning.se


Släng in en kommentar med tips på bloggar! Tack!   

 

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 27 mars 2013 16:33

När det är såhär fint väder får man fuska med schemat och byta dag;) dressyrpass imorgon istället!


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 27 mars 2013 13:15

Här kommer en bild på Banana Bitsch söta son Bitsch Blues född i april 2011.

Till våren ska vi åka och hälsa på honom på stuteriet i Danmark.


 

/Annette

Av Nikki & Annette Hansson - 27 mars 2013 09:05

Nu har deltagarbeviset till ungponny SM kommit. Håll tummarna för Michelle och Banana att det håller hela vägen dit! Kvalgränsen är lägst 64 % i minst två ritter i lägst Lätt B-klass i lokal eller regional klass för 5-åriga ponnier. Eftersom Banana har fått ett föl (Bitsch Blues) 2011 så får hon lov att starta den klassen även om hon är född 2007.

 


/Annette

Av Nikki & Annette Hansson - 26 mars 2013 17:23

Alex har vila idag så han gottade sig länge i hagen idag


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 26 mars 2013 09:27


  Här kommer film från tävlingen i söndes, 67,8% i LA:1 mot Storhästar, 3 placering!


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 25 mars 2013 21:34

Dressyträningen för Maria idag gick superbra! Alex var klockren redan från början så vi gick direkt på skolorna för MSVC:1 programmet, dvs. öppna 10 m volt sluta i bägge varven, även "galoppkrusedullerna" som vi kallar det haha och enkla byten. Detta gjorde han suveränt så vi gick vidare på LA:4 programmets rörelser eftersom jag ska rida Lag DM och då rider man det programmet. Detta gjorde han också riktigt bra så vi avslutade träningen något tidigare eftersom det kändes bara klockrent.

 

Först öppna, 10 m volt sedan sluta


 

I andra varvet

Galopp krusidullerna haha + enkelt byte


   


Och så i andra varvet


Glöm inte kika in imorgon för då lägger jag upp film från tävlingen!   


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards