andesign

Alla inlägg under maj 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 3 maj 2013 20:43

Första riktiga duschen för säsongen. Nu är Alex vit och fin inför tävling i morgon :). Inget han gillar precis men med lite mutor så går det.

Av Nikki & Annette Hansson - 3 maj 2013 19:17

Jag var så hungrig så fick mycket magknip och de löste vi med att hämta kebab och käka i stallet! Nu ska jag fortsätta med Alex, han ska duschas!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 3 maj 2013 12:21

   

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 2 maj 2013 15:08

Här kommer lite bilder med ridjackan, schabraket och de lackade bootsen som jag köpte på mässan i Göteborg! 


   

Lackade boots - Horseguard

Lindor - Eskadron

Schabrak - Equiline

Ridbyxor - Pikeur

Ridjacka - Kingsland dressage collection

Hjälm - John Whitaker


/Nikki


Av Nikki & Annette Hansson - 2 maj 2013 10:25

Red ett tidigt dressyrpass nu innan skolan i paddocken vilket är så skönt eftersom ingen annan brukar rida på morgonen så man får hela banan för sig själv! Slängde också på en graman för att träna lite enkla byten osv. då han gärna slår sig fri i övergångarna. Jag är supernöjd med dagens ridpass, till en början var han lite seg och matt men jag tog tag i det tidigt och jobbade mycket skritt->trav->skritt hela tiden samt arbetstrav->mellantrav->samladtrav->arbetstrav. Och vilken känsla jag fick! Hade inga sporrar eller något och trots att han kan vara ofokuserad utomhus var han såå bra!! Är så nöjd. Har verkligen en bra känsla nu inför tävlingen på lördag. Imorgon blir det bomträning.


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 1 maj 2013 21:23

Ett par travbilder på Michelle och Banana.

Sista bilden är på lilla Cashmir med sin nya ryttare Amanda som vi såg idag.

     

Av Nikki & Annette Hansson - 1 maj 2013 14:50

Banana var duktig idag, hon var lugn fastän det var utomhus och hon hade en sådan fantastisk takt i travprogrammet! Tyvärr orkar hon inte riktigt hålla den takten ännu, (tidigare tävlingar har hon inte alls haft den fina takten) utan slog upp huvudet ett par gånger vilket resulterade i för många 6or.. I galoppen blev det en sen fattning efter missförstånd så där fick dom en 3a, resultatet blev 62,5%. Dock tyckte jag domaren var snål i travprogrammet. Men det är bara till att försöka stärka henne ännu mer! Maria vår tränare var nöjd med insatsen iallafall! Vi får inte glömma att hon endast är 6 år och har haft föl så hon är ju lite efter! 


Bilder från idag kommer upp senare ikväll! 


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards