andesign

Alla inlägg under maj 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 22 maj 2013 17:18

Spanien är underbart, skinande sol och ca 25 grader idag! Ikväll ska vi träffa en kompis här nere och senare iväg på lite festligheter!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 22 maj 2013 16:07

Tömkörning av Tina idag för båda pållarna. Första passet för Banana efter lite vila och hon skötte sig ganska bra :). Alex smådiskuterade (backade) lite som vanligt när det blev jobbigt.

Av Nikki & Annette Hansson - 21 maj 2013 11:57

Dressyträningen igår gick super trots att vi mest lullat i skogen i veckan och det är för mig ett bra tecken då det betyder att han är fin och mjuk i kroppen och att jag rider honom RÄTT. En bra bekräftelse! 

Hur som helst, jag red lite allt möjligt, lite skänkelvikningar, andra skolor och lite enkla byten. I slutet av lektionen tränade vi mer på att få upp honom i varje språng och sätta honom mer på rumpan. I höger varv får jag till det bra men i vänster vill han hela tiden skjuta ut bogen och blir lite hal som en ål, likaså i galoppen. Men jag löste det och nu vet jag lite vad jag ska leta efter (efter att jag kommit hem från spanien haha..). 


Nu när jag är i Spanien kommer Maria rida honom en gång, en tjej kommer tömköra honom lite och mamma ska rida ut på honom i skogen då jag inte vill att han ska vila eftersom det är ett par tävlingar snart! :) 


Får se hur mycket jag bloggar när jag är borta, har wifi på rummet men ni kanske inte vill se massa strandbilder..? Bara hästbilder? Eller?


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 20 maj 2013 12:34

Nu är jag äntligen färdig!!! Har inte riktigt fattat det ännu. Ikväll blir det träning för Maria, sen packa hela kvällen och imorgon eftermiddag åker jag och ett par kompisar till Spanien och lever livet!

Michelle min lillasyster kommer att blogga lite nu när jag är borta tillsammans med mamma.

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 19 maj 2013 17:44

Hästarna får massage ikväll! Alex var väldigt skeptisk och tyckte det var läskigt men efter ett tag njöt han. Det är vår tränare Maria som har lånat en massageaparat som vi får testa!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 19 maj 2013 15:06

Denna veckan har varit en "skoj-vecka" för mig och Alex då vi har ridit ut nästan hela veckan! Idag red vi ner till stranden och det tog totalt 3 timmar för oss.. haha! Det började spöregna och jag hade endast en t-shirt på mig så blev rätt blöt;)


 

   

 

Alex tyckte först det var läskigt men efter ett tag vågade han! Det var inga vågor så det var perfekt!


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 18 maj 2013 17:08

För varmt för att rida idag så vi är ute och går med pållarna. Mys!

Av Nikki & Annette Hansson - 18 maj 2013 08:26

 

Svar till "Sandra" tidigare "Maria":

 

När man har en blogg och väljer att lägga ut sig själv får man ta dessa tråkiga sura kommentarer som INTE har sett mig rida förutom på denna film. Riktigt tråkigt. Men jag tänker svara på din fråga väldigt enkelt:


Alex är OERHÖRT skumpig och jag håller med dig att det ser ut som jag hackar honom med sporren i vissa vinklar. Men om du kollar noga så nuddar jag knappt med sporren. Jag rider dessutom nästan ALDRIG med sporrar hemma om det besvarar din "andra fråga". Alex är väldigt lydig för hjälperna och hade inte kunnat vara det om som du säger "sitter och hackar sporrarna i varje steg". Jag har hållt på med dressyr i endast 3 år och har inte den styrkan och erfarenheten som en elitryttare har så jag försöker följa med och vara så följsam som möjligt för Alex bästa då han är som jag skrev tidigare; skumpig. Alla som rider honom har väldigt svårt att sitta på honom och får samma skänkelläge som jag får men bara för det så betyder det inte att skänkeln/sporren hela tiden nuddar.


I passagearbetet fick jag skänkla på lite mer för att visa honom då min tränare sa till mig att vara övertydlig.


Jag tycker det är tråkigt att folk har energi att kommentera saker som får en att må sämre istället för att ta sig i kragen och bara strunta i det. 


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards