andesign

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 5 maj 2013 16:39

Efter en lyckad tävling igår och ett lyckat födelsedagsfirande för mig på kvällen med kompisar resulterar det i en vilodag för mig och Alex idag. Imorgon blir det Maria träning, sen på torsdag är det dags för Lag DM. Måste lära mig programmet, har aldrig ridit LA:4 innan, det är långbana och det enda vi inte gjort på tävling förrut är bakdelsvändningar som finns med i programmet. Dock har vi ju såklart ridit det hemma och när vi tävlade ponny ingick det skrittpiruetter så det är inte helt nytt! Eftersom Maria är domare och kan alla 511 program haha, så har vi redan sedan ett par veckor tillbaka ridit alla delar i programmet så det känns bra! Ska bara rida genom det ett par ggr och fokusera på att rida lite skänkelvikningar, ryggning, bakdelsvändningar och mycket förvänd galopp nu i dagarna innan tävlingen.


 


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 5 maj 2013 11:08

Härlig runda i skogen nu på morgonen - jag på stålhästen och Michelle på Banana. Fantastiskt vackert med alla vitsippor och träden som börjat slå ut. Banana fick se både fridfulla kor och argsinta hundar :).

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards