andesign

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 9 maj 2013 22:10

Har precis kommit hem från stallet, det blev en lång men rättså lyckad tävlingsdag! Började med att det ösregnade när vi skulle lasta från Helsingborg så jag trodde att vi skulle behöva vända eftersom det var så mycket vatten på motorvägen. Men så fort vi kom utanför Helsingborg så regnade det inte alls och nere i Malmö var det superväder! 


Alex kändes fin på framridningen, väldigt energisk och positiv! Dock låg tävlingsbanorna mitt på Ribban, massa fotbollsspelande, joggande, gåendes, trafik och en massa liv runtom gjorde att Alex inte riktigt kunde fokusera sig inne på banan. Han kändes väldigt spänd, men ändå framåt. I galoppen fick jag minnesförlust och glömde första galoppdelen, men kom snabbt på det igen så tyvärr fick jag -2 poäng. Det har faktiskt aldrig hänt tidigare! Iallafall, när jag red kändes det inte alls bra, han var spänd och det kändes som om jag red JÄTTE slarvigt. Tydligen tyckte inte domaren alls att jag red slarvigt, tvärtom! Fick fina ord om min noggrannhet.. Haha, som det kan bli ibland! Fick mycket bra poäng tack vare att han var så framåt och energisk. Fina fina Alex! Resultatet landade iallafall på 65,9% och ledde till en individuell 5e plats av 30 startande. Inte illa! Inte nog med det vann även laget!!!!! Så nu får vi ladda om till final! :) 

 

               

 

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 9 maj 2013 12:43

Kom precis hem efter att ha duschat något sura Alex som ville gå kvar i hagen haha, vi gick ut att beta efteråt så han blev lite gladare iallafall! Ska fixa mitt hår och byta om sen åker jag till stallet igen. Startar vid 17 så vi kör halv 3. :) Det är alltså Lag DM idag så ni får hålla tummarna för oss i Dagstorp, laget vann förra omgången! 


Hade förresten fina bilder på Alex som jag tänkte ladda upp från mobilen innan men nu är min mobil helt paj. Touchen fungerar inte?! Saknar min gamla iPhone 3Gs som fungerade i vått och torrt;) min iPhone 5 är helt knas..


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards