andesign

Alla inlägg under maj 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 17 maj 2013 17:50

Nu ska vi köra och hämta hem lilla Banana :). Hon ska få komma hem och vila lite då hon är lite mör i kroppen nu. Hon har blivit mer lydigare redan men bråkar fortfarande i galoppfattningarna. Vi ska för säkerhets skull kolla hennes tänder och kolla igenom kroppen så vi kan fortsätta sen och vara säkra på att hon är helt ok.
Det bortre fölet på bilden har samma pappa som Banana. Så Banana har fått träffa ett halvsyskon hos Maria.

Av Nikki & Annette Hansson - 16 maj 2013 19:37

Här får ni lite film från träningen, Alex kändes fin och gick i en hög bra form! I slutet av filmen gör vi lite passageförberedande. :)



/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 16 maj 2013 14:50

Gött att jag lämnade in en examensuppg idag, gjorde ett prov och fick tillbaka ett prov! Imorgon är det geografi redovisning sen har jag endast en sak kvar!!!! På tisdag drar jag till Barcelona för er som missat det;) ligger och solar på trädäcket kombinerat med manusplugg! Sen ikväll blir det lite jogging för Alex i en rund låg form!

Tänkte även slänga upp filmer från träningen ikväll!

Lite rapport om Banana: Maria red henne i förmiddags, hon hade varit superfin i 20 min sen när hon skulle träna lite galoppfattningar så hade hon protesterat och stegrat samt slängt sig. Därför blev det ett ridpass i 1 h och 10 min.. Inte lätt när man är på tillridning haha;) Michelle och mamma ska dit ikväll och rida lite för Maria!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 15 maj 2013 17:58

Hejsan! I förmiddags red Maria Banana i 40 minuter med en massa lydnadsövningar, skritt-trav, trav-skritt och en massa galoppfattningar. Hon hade inte gjort några dumheter så som att stegra utan endast varit lite mot hand. Maria ska rida henne en gång i eftermiddag också tror jag och då ska vi få en ny liten rapport om hur hon är. ;)


Alex får vila idag, har extremt mycket att göra i skolan så det passade bra idag. Kommande dagar ser ut såhär för Alex:


Torsdag: Lite jogg i paddocken, rund och låg form

Fredag: Lite trimma i paddocken med fokus på serpentiner, övergångar i en lägre LB-form

Lördag: Antagligen kommer Sofie och rider genom programmet på Alex med hjälp av mig

Söndag: Alex ska tävla Knock Out final, lokal LB:1 i Sösdala (Banana ska ev. också gå)


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 14 maj 2013 13:48

..På lite tillridning hos Maria då hon testar Michelle jättemycket nu och Michelle reder inte riktigt ut det och därför anser vi att någon duktig och erfaren ryttare som Maria ska "fixa till henne". Vi vill att allting ska bli rätt från början eftersom hon är en unghäst och vill inte göra det värre och dessutom känner jag mig för stor för att rida henne. Maria kommer ha henne nu i 5 dagar innan tävlingen, så får vi se hur det går. Michelle ska prova att tävla henne i helgen och om hon fortsätter stegra och inte lyssnar så kommer hon stanna hos Maria längre. Vi börjar såhär iallafall sen får vi se hur länge träning hos Maria krävs. Känns iallafall bra och vi har funderat på detta rätt länge och igår på träningen så bestämde vi oss tillsammans med Maria att det nog var dags. Maria red henne som sagt litegrann i slutet av träningen igår och hon tyckte att det var ett lätt fixat "problem" så det skulle nog gå att fixa rätt fort. Sen kommer Maria fortsätta rida Banana en del framöver på träning! 


Så ikväll lastar vi och åker till Marias gård och lämnar henne + alla saker och så ska nog Maria rida henne direkt ikväll. Sen på torsdag ska nog Michelle åka ner där och rida eftersom hon ska tävla i helgen. Vi får se lite! 



/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 14 maj 2013 08:48

Har precis släppt ut Alex i hagen efter en mysig tur i skogen! Alex var helt galen haha!

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 13 maj 2013 22:20

Hejsan! Blev en sen kväll ikväll då jag och Michelle tränade 19.15 och 20.00 för Maria. Alex kändes super! Så vi gjorde lite passage träning för att få mer spänst i traven för att kunna höja mig på tävlingarna! Filmade lite så lägger nog upp en snutt imorgon. Alex gör det faktiskt bra med tanke på att jag aldrig ridit passage innan och inte han heller, så vi får leka fram det lite och lära oss på vägen. ;) 


Banana var vääääldigt pigg idag och testar Michelle som bara den.. Maria fick hoppa upp till slut och rida henne lite så vi fick en del tips. Det är bra att en rutinerad och erfaren ryttare som Maria kan hoppa upp och känna på henne!


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 13 maj 2013 10:04

Måndag igen och en vecka kvar tills allt PLUGG är färdigt för gymnasiet!!!!! Om 8 dagar drar jag och några tjejer till Barcelona för fest, sol och shopping vilket ska bli underbart. Bloggen kanske blir lite dåligt uppdaterad från min sida denna veckan eftersom jag har ett prov, två redovisningar och två inlämningar kvar innan jag får åka till Barcelona. 


Ikväll blir det iallafall träning för Maria, ska be mamma filma lite så ni får se. Tycker att även fast det var 3 veckor sedan jag tränade så har jag klarat det väldigt bra men har verkligen saknat träning så ska bli kul att få träna ikväll! 


Vi hörs senare,


 

/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards