andesign

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 7 augusti 2013 20:45

Har jobbat på som vanligt idag, mockat, fixat hästar, fodrat, släppt in/ut osv. Jag börjar komma in i det mycket mer nu och det känns superbra hittills! Ikväll har jag följt med Carina när hon tränade en elev i Kristianstad vilket var kul eftersom eleven tränade mycket MSV C/B rörelser och det är ju där jag och Alex ska utvecklas! 


Alex kom till Hässleholm idag men fick vila eftersom han blev skodd imorse, har längtat så efter min fina fina ponny (eller storhäst haha). Imorgon tänkte jag att han ska få jogga rundor lite och lösgjöra ordentligt med en övning jag fått av Carina som passar oss bra.


Det ska tydligen finnas en riktigt bra ridbutik här i närheten som heter Stablestore och jag blev riktigt sugen på att sticka dit och prova en ny kavaj.   Någon som har varit där? Jag tänkte googla och kolla om dom har någon hemsida så att man kan få se vad de har i butiken.


/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 7 augusti 2013 06:24

Ja känner mig verkligen som en nybörjare. Har endast ridit 4-5 gånger de senaste två åren. Igår kväll red jag ut en lugn runda med Alex i skogen - varför gör jag inte det oftare!? Väldigt avstressande precis vad jag behöver nu. Alex ska skos idag sen åker han till Nikki i Hässleholm.
// Annette

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards