andesign

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 6 augusti 2013 18:56

Idag har det varit otroligt varmt i Hässleholm, det har känts som att det ska åska heeela dagen då det varit kvavt och eftersom det stod på väderprognosen. En häst här skulle till veterinären vid 3 så jag fick ta in alla pållarna innan lunch ifall det skulle börja åska (hästarna hade blivit helt galna då) och eftersom jag är ny tar vi det säkra före det osäkra. Trivs verkligen bra med Carina, hon är supersnäll och en person att se upp till! Hon sätter alltid hästarna i första hand och man märker verkligen hur hon älskar sina hästar! 


Förövrigt har alla hästarna löshoppats idag så Carina fixade alla hästarna och jag mockade, vägde hö, tvättade vattenkoppar, mockade hagarna och en massa annat småfix. Carina är fortfarande hos veterinären då de är väääääääääldigt sena och de har inte ens kommit in ännu.. Så om en timme ska jag ut och fodra pållarna en sista gång och se så alla mår bra.


Lite annat kul som har hänt idag; Marietorp ringde och sa att mina stövlar har kommit!!!!!!!!!!!! Vill ha dom nununununu!! Skara Hästsport ringde också och sa att de skickar ner min hjälm nu, GLÄÄÄÄDJE! Nu ska jag bara ha en ny kavaj också ;) Så har jag en brun tävlingsoutfit och en svart hehe. Är riktigt sugen på en cavallo kavaj som är som en frack fast i "normal kavajlängd" eller kavajen från kingsland dressyrkollektionen.


Cavallo

   

Kingsland


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards