andesign

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 5 september 2013 13:05

På onsdagar så löshoppas alla hästarna här på gården och därför passar även jag på att löshoppa Alex när allting är framme. Jag tycker att löshoppningen är en bra träningsform/pass att utföra en gång i veckan då han tycker det är superkul och för att det är lite gymnastik. Dessutom hoppar han utan en ryttare som stör honom (jag är inte så bra på att hoppa haha..). Ikväll tänkte jag rida lite på ridbanan och imorgon blir det frihetsdressyr, lördag och söndag har han vila eftersom jag är ledig och åker hem till Helsingborg. Passar utmärkt med 2 dagars vila för Alex då han gått rätt hårt denna veckan.


Här kommer 3 löshoppningsfilmer, naturligtvis hoppar han "fram" först över bommar och sedan blir det högre och högre.. Men visar endast när han hoppar i slutet! 



 
 

/Nikki
 

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards