andesign

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 4 september 2013 12:56

Provade Baucher bett igår på Alex och för två veckor sedan provade jag ett Ky rotary bett som går att rotera åt alla håll. Båda bett fungerade väldigt bra på Alex och nu har jag hittat rotary bettet i fasta ringar som får att beställa.


 

Såhär ser ett Baucher bett ut och beskrivningen för bettet;


"Ger inget tryck i gommen och balanserad viktfördelning på tungan och käken. Dämpar ryttares misstag som för hård hand eller att man drar i tyglarna. Baucher Bit är idealisk för dressyrryttare."

 

Såhär ser ett rotary bett ut, det finns i alla möjliga modeller! Finns i rörliga ringar, baucher bett, fasta ringar, pessoa, pelham osv. Beskrivningen av ett rotary bett;


"Bettet kan snurra 360 grader oberoende av höger eller vänster sida. Fördelen med detta är att när du ger en eftergift på ena tyglen, blir detta väldigt tydligt då det bara är den sidan som rör sig."

 

 


Finns som sagt ovan även i baucher bett, funderar på att slå till på båda så har jag en del bett hemma att skifta mellan! 


Betten finns att köpa bla. på www.ninashastochhund.se och www.emmi.se


/Nikki


Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards