andesign

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 9 juni 2013 21:07

För Nikki & Alex: Alex var pigg och glad, vi hade dock två grövre missar men annars gick det helt okej! Jag saktade ner till skritt för tidigt och kom på mig själv så lyckades rädda det hyffsat men tyvärr ledde det till 5or. Sedan mellan bakdelsvändningarna gjorde taktade Alex lite men det var mitt fel eftersom jag tog med sporren istället för vaden. Sedan var det mindre bra halter i inridningarna då han travade lite in i halten något steg. Det ledde till 63,821% i totalen men hade 62,317% av domare E, 63.171% av domare C och 65.976% av domare M. Laget blev 2a nu i finalen men vi hade flest poäng i totalen så vi vann hela DM!! Dock var vi endast 0,4% bakom Hässleholm som vann finalen. Men vad gör det när vi vann?! ;)


För Michelle & Banana: Banana skötte sig finfint men var som vanligt väldigt pigg och hastig, men det viktigaste idag var att hon inte bråkade/trotsade. I första klassen som var en Lokal LB:1 Clear Round fick hon 66% och i andra klassen som var lokal LB:1 fick hon 67% och blev 5e placerad av 22 startande. 


En lyckad dag för oss bägge! Banana höjde dessutom sitt kval till SM! Nu har hon en 67% ritt och en 68%, man måste ha lägst 64% två gånger. MASSOR med bilder kommer upp imorgon tillsammans med tömkörningsfilmer (har ej haft tid att lägga upp filmerna).. 

 

 

/Nikki

Av Nikki & Annette Hansson - 9 juni 2013 10:23

Alex är nyduschad, allt är putsat, allt är packat så nu tar vi lite paus och betar. Michelle har precis startat sin första klass så väntar på resultat. :)

/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards