andesign

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Nikki & Annette Hansson - 8 juni 2013 22:13

Imorgon blir det tävling för både Alex och Banana! Alex ska gå final i lag DM i Gärds medans Banana ska tävla två LB:1 i Skromberga, håll tummarna för oss båda! Mitt lag leder väldigt stort nu inför finalen så vi får hoppas det håller hela vägen ut. Alex har känts bra i veckan och idag red jag som alltid dagen före tävling; bommar. Bommarna är ett utmärkt lösgörande sätt för Alex samtidigt som det motiverar honom och det visar resultat dagen efter på träning/tävling så jag har valt att fortsätta göra det. Ibland busar han till det när det blir för jobbigt och hoppar över alla bommar haha. 


Banana tömkördes i 15 minuter idag innan Michelle red henne och det fungerade jättebra, tömkörningen har verkligen gjort henne gott. Hon blir mycket lugnare och trotsar inte lika mycket, det är skönt att vi har hittat ett sätt att få henne mer fokuserad. Hon har kollats i både mun och kropp så nu kan vi köra på vidare med henne och förhoppningsvis åker hon ner en runda igen till Maria för lite tillridning. Har massa filmer på Banana när hon tömkörs som vi tänkte lägga upp här imorgon! 


Ni kan följa mig online här:

http://online.equipe.com/sv/class_sections/81229/starts


Ni kan följa Michelle & Banana online här:

Klass 1: http://online.equipe.com/sv/class_sections/80951/starts

Klass 2: http://online.equipe.com/sv/class_sections/80954/starts


/Nikki


/Nikki

Presentation

Bloggen drivs av Nikki och mamma Annette där de skriver om deras hästliv. Nikki tävlar sin ponny Alex bland storhästar och lillasysterns ungponny Banana Bitsch tränas inför de större klasserna.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Nikki

Nikki Hansson

Hej! Jag heter Nikki Hansson och är 18, fyller 19 i april. På bloggen kan ni följa min resa som nybliven senior, fast med ponny! Det kommer bli en spännande men tuff resa.   


Ovido - Quiz & Flashcards